Author Topic: RtcW Multiplayer  (Read 505 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline ● [·T·Z·S·] ●

  • Portal & Website
  • Administrator
  • Profi fórumozó
  • *
  • Posts: 244
  • Karma: +5/-0
    • View Profile
    • Http://Rtcw-Portal.Com
RtcW Multiplayer
« on: 2010. October 15. - 22:42:26 »
A Wolfenstein hajdani sikere az új verzióval megismétlődni látszik, azzal a különbséggel, hogy a mai változat nem az egyjátékos módban emelkedik ki igazán – bár az is nagyon jó –, hanem a multiplayer, ami igazán ütős a játékban. Külön érdekessége a programnak, hogy a single- és a multiplayer részt más fejlesztőgárda készítette. Ez kifejezetten előnyére vált, hiszen sokszor találkozhatunk olyan FPS-sel, ahol az egyedi játék van csak kidolgozva igazán, a hálózatos mód pedig csak össze van csapva, legfeljebb a kiegészítőkkel és a javító patch révén lesz élvezhető.

A Wolfenstein esetében szerencsére erről nincs szó, köszönhetően a Nerve fejlesztőinek, egy szinte már tökéletességig kidolgozott hálózati játékot kaphatunk. Az abszolút a csapatjátékon alapuló program az alapötleteit a Team Fortress és a Counter Strike-ból ültette át, hiszen itt már a magányos Rambóként történő harcnak nincs értelme. Győzelmet csakis a csapattagok egymást segítő, taktikus harca révén lehet elérni. Ily módon az egyes pályákon folyó küzdelem remekül visszaadja egy valódi csata hangulatát. Nem lehet ész nélkül lövöldözni, mert hamar kifogyhatunk a munícióból, óvakodni kell a sérülésektől is, mert nem biztos, hogy egyhamar összefutunk egy dokival aki felgyógyít. A ránk váró feladat is más jellegű, mint mondjuk a Quake-ben, ahol csak ölni kell mindent, ami mozog. Itt hol egy titkos tervet kell ellopni, hol szabotázs akciót végrehajtani, sok esetben lehetőleg kerülni is kell az ellenséggel a konfrontációt.

A játékban választhatunk, hogy a német (Axis), vagy a szövetségi (Allied) csapattal küzdünk. A feladatok is ennek megfelelően alakulnak: vagy meg kell védeni az objektumokat, vagy éppenséggel támadni kell azokat.

Háromféle játékmód van:
Objective (MP): adott idő alatt kell a védő- illetve a támadófeladatainkat elvégezni.
Stopwatch (SW): ugyanaz, mint az előző, de a feladat végrehajtása után szerepcsere következik és a másik oldal szerepét is el kel játszani, mindezt adott idő alatt.
Checkpoint (CP): zászlókkal jelölt ellenőrző pontokat kell elfoglalni. Az a csapat győz aki, az adott idő letelte után a legtöbb zászlót birtokolja.

Játszhatunk Interneten, helyi hálózaton keresztül is, illetve indíthatunk saját szervert is. A kedvenc szervereinket az Add Favourite menüben adhatjuk meg, így csatlakozhatunk pl. a magyar szerverekhez is.
Amikor csatlakozunk egy szerverhez, akkor először választanunk kell, hogy az Axis, vagy az Allied csapat tagjai akarunk-e lenni, illetve Spectator üzemmódban passzív nézőként is szemlélhetjük, hogyan harcolnak mások.

A csapat kiválasztása után, meg kell határozni melyik karakterrel akarunk harcolni. Ezek a következőek lehetnek:

Lieutenant: feladata a társak lőszerrel történő ellátása, légi támogatás kérése. Ez utóbbi nagyon hatásos fegyver lehet az ellenség adott területen történő irtásához. Két módon kérhető: vagy a távcső szálkeresztjével befogott célpontra a lövés gombbal, vagy pedig az 5-ös gombbal hívhatjuk elő és ahova eldobjuk a színes jelzőfüstöt tartalmazó dobozt, oda érkezik a bombasorozat. Fontos tanács: ha színes füstöt látunk valahol felszállni a közelünkben, nem gyönyörködni benne, hanem futni, mert barát, vagy ellenség a bomba nem válogat.
Alapfelszereltsége mindenkinek kés, pisztoly, gránát, a hadnagy ezen kívül választhat háromféle géppisztoly közül is.

Medic: feladata a társak gyógyítása, illetve a sebesültek felélesztése. Nélkülözhetetlen a jó doki egy csapatban, a sebesültek pozícióját látja a radaron és fő tevékenysége ezek felkutatása és gyógyítása. Akit eltalálnak az általában nem hal meg rögtön, ha bevárja a doktort, akkor ő az injekciójával fel tudja támasztani a társakat. Az alapfelszereltségen kívül csak egy géppisztolya van, kevés a lőszere, mindig szívesen veszi ha kap muníciót.

Engineer: feladata az időzített bombák elhelyezése, illetve az ellenfél bombáinak hatástalanítása. Képes ezen kívül az elromlott géppuskaállások megjavítására is. Rendkívül fontos szerepe lehet egy szabotázsakció megakadályozásában, illetve a feladatok végrehajtásában.

Soldier: az egyetlen karakter, aki többféle fegyvert képes használni, a géppisztolyokat, a lángszórót, a páncélöklöt, a venomot és a mesterlövészpuskát is választhatjuk az alapfelszereltségen kívül. Az extra fegyverek közül természetesen csak egyet, és számolni kell, hogy pl. egy páncélököllel a kézben jelentősen lelassul a haladási sebességünk. Viszont egy mesterlövészpuskás, vagy lángszórós katona hihetetlen pusztítást tud végrehajtani az ellenfél soraiban. Nagyon hasznos karaktere lehet ő is a csapatnak.

Amikor eltalálnak minket és nem haltunk meg rögtön két dolgot tehetünk: vagy megvárjuk a doktort, hogy felélesszen, vagy a jobb egérgombbal visszatérhetünk a menübe, ahol választhatunk másik karaktert, fegyvert, vagy akár csapatot. Érdekesség, hogy mivel csak bizonyos idő (pár másodperctől 30-40 mp-ig) eltelte után folytathatjuk a küzdelmet, addig a csapattársaink bőrébe bújva nézhetjük, hogy mit csinálnak a többiek, az egyes emberek között a bal gombbal válthatunk.

A képernyő jobb felső sarkában láthatjuk a státuszablakot, amely a társaink adatait mutatja. Ez harc közben nagyon jól jön, mert láthatjuk, hogy a többiek a pálya melyik részén vannak, illetve ki milyen egészségi állapotban van, van-e medic a közelünkben, stb.

A játék alatt van lehetőség a chatelésre, azonban nem csak az általunk beírt szöveget lehet elküldeni, hanem tudjuk az ún. gyors chat révén, néhány gomb lenyomásával is tudunk fontos infókat közölni. Így például kérhetünk dokit, lőszert, a társaktól tűzfedezetet, figyelmeztethetjük a többieket az ellenség közeledtére, stb.
Lehet szavazást is kérni menet közben, hogy menjünk át másik pályára, kezdjük-e újra az adott játékot, kirúgjuk –e valamelyik játékost a játékból. Az F1-gyel az igen, F2-vel a nem szavazatunkat tudjuk megjelölni.

Néhány hasznos jótanács:


A hadnagyok mindig adjanak lőszert a többieknek, ha tudnak, mert abból sosem elég.
A medicek gyógyítsák a társakat, ha látják, hogy gyenge az egészségük.
Ha lelőttek érdemes megnézni a státuszablakban, van-e doki a közelben, mert akkor inkább meg kell várni, hogy felélesszen, mintsem a pálya elejéről indulni ismét.
A feladatokat mindig olvassa el mindenki, aki nem tudja fejből, mert nincs annál bosszantóbb, amikor a partraszállásos pályán valaki ott téblábol a megszerzett titkos anyaggal a tengerparton, ahelyett, hogy a rádiós szobába vinné.
Saját csapattársainkat ne gyilkoljuk (pláne szándékosan), mert mínuszpontokat kapunk érte.
A medic és a hadnagy amikor éppen kifogyott a csomagból, nem fog tudni adni azonnal, hiába kérünk ilyenkor. Ezért ne lőjük le egyiket sem, velem ugyanis többször megtették, hogy nem tudtam adni valakinek ammót, vagy elsősegélyt, ezért "büntetésül" kinyírt a saját csapattagom.
Ne kérjünk lépten-nyomon valamiről szavazást, zavaró tud lenni a túl gyakori szavazgatás.
Lehetőleg minél többen, egymást támogatva próbáljuk a feladatokat teljesíteni, a Rambo harci technikát felejtsük el.
Ha az ellenfél már az objektumok jelentős részét elfoglalta, vagy a feladatokat teljesítette, koncentráljuk az erőinket az utolsó, vagy a legfontosabb objektum mindenáron történő megvédésére. Felesleges ilyenkor a pálya lényegtelen pontjain harcolni ilyenkor.
Az ideális összetételű csapatban legalább 2 medic, 2 mérnök, 2 hadnagy és néhány katona legyen.
Érdemes egy támadásnál a lángszórós társunkkal megtisztítani a szűk folyosókat, szobákat, de a tűzzel lehetőleg a sajátjainkat ne pörköljük meg.
Mesterlövész is nagyon meg tudja keseríteni az ellenfél katonáinak életét, jó ha ilyen emberünk is van a csapatban.
A géppuskaállásokat messziről a páncélököllel lehet semlegesíteni.
A mérnököt védeni kell, amíg élesíti, illetve hatástalanítja a bombákat, mert az ellenfél gyakran megpróbálja ezt megakadályozni.
A gyors chat segítségével lehetőleg tájékoztassuk a többieket minél több mindenről, pl. ha az ellenség betört egy adott területre, vagy sikerült megtisztítani a terepet, stb. Ezek az információk a támadás, vagy a védekezés megszervezéséhez nélkülözhetetlenek lehetnek.

Összességében a Wolfenstein multiplayer részében egy szinte már tökéletességig megalkotott hálózati csapatjátékot, amely végre valóban igazi csapatmunkát igénylő feladatok elé állít minket. A gyönyörű grafika és a remek játékmenet révén jó eséllyel pályázhat az Év FPS játéka címre. Aki ezt a stílust szereti, annak kihagyhatatlan, kötelező darab.

Forrás: http://www.pcdome.hu/cikk/956/return_to_castle_wolfenstein_multiplayer_jatek_pc
● [RtcWTzs] ● <Alapító>